Triger Kayışı Neden Kopar, Ne İşe Yarar? Standart bir otomobil kullanıcısının bile sıklıkla duyduğu şekliyle triger kayışı, adını İngilizce "triger" yani tetikleme kelimesinden alır. Peki, triger kayışı neden kopar ? Bir zincirin halkası gibi görev yapan krank mili, eksantrik mili ve supaplar, triger kayışı zamanla yenilenmeyerek koparsa tüm bu parçalar eş zamanlı olarak hasar görür ve motora geri dönüşü olmayan problemler yaşatır.
Bu yazımızda triger kayışı arızalarından söz edeceğiz. Eksantrik mili kayışı, zamanlama kayışı gibi isimlerle de anılan triger kayışı, motorun güvenliği ve performansı açısından hayati öneme sahip parçaların başında gelir.
Zarar görmesi ya da kopması durumunda motorda telafisi güç arızalar olabileceği için triger kayışı ömrü de oldukça önemli bir konu olmayı başarır. Belirli yıl ve kilometre aralıklarda yenilenmesi gerekir ve ihmal edilmesi ve kopması sonucunda motorda çok büyük ve masraflı tamiratlara neden olabilmektedir.
V kayışı ise aracın donanımları için gerekli olan ivmeyi sağlar. V Kayışı Neden Kopar ? Motordaki her parça gibi V kayışının da üretici tarafından belirlenmiş bir ömrü vardır. Günümüzde satılan otomobillerin büyük çoğunluğunda bu parçanın değişim periyodu bin km veya yıl olarak belirlenmiştir.
Sadece bir kazada motor zarar görürse bu dişliler zarar görebilir. Ayrıca yıldır şahin kullanıyorum ve triger kayışı.
Motordaki dişlileri, kasnakları kontrol etmek için kayışın bir tarafı dişlidir. Yıla ve kilometreye bağlı olarak, motor içindeki ısınma ve sürtünme nedeni ile kauçuk.
Trafikteyken triger kayışı koparsa sakince arabayı en sağa ya da uygun bir yere çekip park etmelisiniz. Bir sorun olduğunu düşünüyorsanız ancak kayışın kopup kopmadığından emin değilseniz yine aracı sağa çekip park edin ve kaputu açıp kontrol edin.
Aracımın triger kayışının değişim zamanı geldi ama bir türlü servise gidemedim. Bir arkadaşım ise triger kayışının motor yükteyken daha rahat koptuğunu belirtti. Ben ise motor yüksüz tam gazdayken triger kayışının daha kolay koptuğunu düşünüyorum.
Siz, triger kayışı ile ilgili bilgi verir misiniz? Subapların pistonlara vurma riski olmaz ancak subap aralarında yakıt patlaması. Cebinizden boşa çıkacak paralar….
Zaten, yetkili servisler standart bakımlar sırasında mutlaka triger kayışı kontrolü yapıyorlar. Ama siz de ara ara kontrolü kendiniz de yapabilirsiniz. Email adresine yeni bir şifre gönderilecek.
Arabanın Kayışı Neden Kopar Genellikle eskimeye bağlı nedenlerden dolayı kayış kopar. Zamanla kayışın üzerindeki gerilim, ısı ve soğuk hava gibi genleşme sorunları çatlaklara neden olur. Zamanında değişmez ise koparak arızalara sebebiyet verir. Bazı durumlarda da yanlış montaj, rulman arızaları gibi nedenlerden.
Hidrolik direksiyon kayışınında yapacağını sanmam. Ayrıca "KARBÜRATÖR KAYIŞI" diye bir katyış motorun içinde mevcut değil. Sanırım bahsettiğin radyatör kayışıdır. Ama tipolarda o da yok hepsi otomatik fanlı ve "V" kayışlı.
Senin usta biraz abartmış ses olayını sanırım. Aslında hepimizin başına gelme olasılığı olan bu duruma çare bulmak son derece kolaydır. Bu tarz bir durum ile karşı karşıya kalmamak için öncelikli olarak triger setinin gerekli olarak periyodik bakımının yapılması ve değiştirilmesi gerekmektedir.
Teknik olarak, krank milinden alınan hareketin eksantrik miline iletilmesi suretiyle subapların açılıp kapanmasını sağlayan parçadır. Yeni bir triger kayışı takıldığında bu parçalar yenisi ile değiştirilmez ise, eski parçaların azalan performansları potansiyel olarak triger kayışınızın uyarı vermeden çok kısa sürede arızalanmasına neden olabilir.
Bu nedenle, birçok araç markası yalnızca kemerin kendisini değil, tüm kemer kitinin değiştirilmesini tavsiye etmektedir. Bu pratik hususa ek olarak.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.