16 Temmuz 2020 Perşembe

Türkiye de marka yönetimi

Niye Önemlidir” konusuna değindik. Girişte yaptığımız tanımdan da anlaşılacağı üzere çoklu marka yönetimi, ince hesaplar yapmayı gerektiriyor. Yeri gelir uyku tutmaz, çayı – kahveyi soğutturur insana… Ne üretilen diğer ürünlerin pazar payından çalmak ne de marka. Habip ASAN ve Manisa Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Mehmet YILMAZ’ın katılımları ile gerçekleşti.


Gerek doğal güzellikleri, gerekse de kendilerine has özellikleriyle aslında markalaşma potansiyeline sahip güçlü bir çok kentimiz vardır. Markalaşmak Ama Nasıl?


Türkiye de marka yönetimi

Her marka kendine ait bir tarz ve bu tarzı yansıtmak isteyen müşterilerinden oluşuyor. Lüks markalar, doğaları gereği rakiplerine göre konumlanmıyor. Mevcut ve potansiyel müşterilerinin İnternet’te olmadığına kanaat getiren pazarlama ekipleri markalarının online. Fatih Medreseleri, Kıyam Der, İsmailağa Camii İlim Ve Hizmet Vakfı, Marifet Derneği gibi gruplar kendilerinin cemaatin temsilcisi olduklarını söyleyerek öne çıkmaya çalışmışlar.


Ek süre ile artık müşterilerimizle daha kişisel ilişkiler kurarak işimizi büyütme fırsatına sahibiz. Bu çalışmada marka, marka yönetimi ve markalaşmanın yarar ve etkileri ele alınmıştır.


Türkiye de marka yönetimi

Güven, kalite ve doğru strateji ile marka itibarınızı artırın. Değişime ve yeniliğe açık, dünyadaki trendlari yakından takip eden toplumlardan biri olmamızın da büyük etkisi var. Tükiye’deki potensiyel özetle, yenilikçi, yerel pazar için tasarlanan iyi ürünlerle başarılı olmama şansınız çok düşük. Bu ay pazarlama ile ilgili kehanetleri açıklamaya devam ediyorum: 1. Deneyim, pazarlamanın baş köşesine oturacak.


Bence marka deneyimi tasarlamak ve yönetmek marka. Türkiye genç bir Pazar ve fırsatlarla dolu. Bende bu listeyi sizler için detaylı olarak inceledim ve aşağıdaki analizlere ulaştım. Keyifli okumalar… Açıklanan listeye göre Türk Hava Yolları 2. Tavan ücret ise işveren ve işçi arasındaki anlaşmayla belirlenir.


Bizde genellikle müşteriye kart vermek şeklinde bir uygulama görülüyor (yani veri tabanı analizi şeklinde CRM). Oysa ki CRM’ de bilgi toplamanın yanında bilgileri anlamlandırmak da önemlidir. Bu sebeple de e-ticaret firmalarının marka yönetime önem vermeleri önemlidir. Bu rehberimizde de bu adımlar üzerinde duracağız.


Gürsel, Arzum’un marka yönetimi, araştırma, dijital pazarlama, medya ilişkileri ve medya satın alma süreçlerinden sorumlu olacak. Halka İlişkiler ve Tanıtım bölümünden mezun olan Gürsel, kariyerine aynı yıl Orsa Stratejik. KTO Karatay Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü: Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. En değerli markalar listesindeki şirketin yüzde 28’i sanayi sektöründe yer alırken yüzde 72’si ise hizmet sektöründe faaliyet göstermekte.


Kendimden biliyorum. Son yıldır hem teorik hem de pratik olarak ciddi emek verdim.


Benim açımdan bu konuda şüphelerimin dağıldığı an Amerika’da ki jenerik markaları öğrendiğim andır. Akan Abdula, reklam, pazarlama stratejileri, marka yönetimi ve pazar araştırma alanlarında yıllık deneyime sahip bir endüstri profesyoneli. FutureBright ve Davranış Enstitüsü’nü kurdu.


Bildiğim kadarı ile ülkemiz literatüründe bu başlıkta bir yazı yok. Konumlandırma, bir markanın inşaası sürecinin belki en önemli aşamasıdır ama tek aşaması da değildir.


Eğer gerçekten global anlamda marka olmak istiyorsak, sadece iç pazarda olan faaliyetlerimiz yanında dış pazar faaliyetlerine de odaklanmamız gerekmektedir. Küresel olarak üretimi ve tüketimi mümkün olan ürünlerde dünya çapında rekabet fason üretimle değil, ne olduğunu bilen ve anlatabilen üretim ve yönetim metotlarıyla mümkün olabilir.


Türkiye de marka yönetimi

Günümüzde hayatın her alanına etki eden internet ve buna bağlı olarak facebook, instagram ve twitter gibi sosyal medya platformları her geçen gün önemini artırıyor. Peki, hem internette çok sayıda kişinin sizi takip etmesini sağlayıp, hem de profesyonelce sosyal medya yönetimi nasıl yapılır.


Hukuki Risklerin Yönetimi Hizmetleri Mevzuat takibi, kurumsal etki analizi ve olumlu veya olumsuz sonuç olasılıklarına göre önlem alınmasına yönelik raporlama yapılması. Resmi Gazete Yargıtay kararları ve şirketin talebi doğrultusunda, yurtdışı pazarlarıyla ilgili mevzuatın takibi, sektörü ve şirketi etkileyebilecek konularda bilgilendirme yapılması.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.