Kauçuk kayış, yapısı gereği, motorun sıcaklığından dolayı şertleşir ve sonrasında çatlayabilir ya da kayışın dişleri kopabilir. Motor soğutma sıvısının çalışması görevini de yerine getirdiği için, aşırı aşınma ya da kopma durumunda motorunuza ciddi hasarlar verebilecek bir bileşen olması durumun ciddiyetini biraz daha ortaya koyuyor. Motor tiplerine göre (boxer motor tipleri) enlemesine de yerleştirilebilirler.
Egzoz ve emme subaplarını hareket ettirirler. Gelin triger kayışının özelliklerini ve kopması gibi problemlerle karşılaşıldığında neler yapılması gerektiğini hep birlikte inceleyelim. Krank milinin hareketini eksantrik miline ileterek supapların açılıp kapanmasını sağlayan triger kayışının birçok önemli sorumluluğu bulunur.
Zamanlama kayışı olarak da bilinen triger, krank mili ve eksantrik mili ile bağlantılı olarak hareketini yapmaktadır. Triger Kayışı Nedir?
Otomobillerin motor ünitesi kısmında ne kadar önem arz ettiğinden biraz bahsettik. Yanında alternatör kayışı ve gergisi de değişir. PArası da en az triger seti kadardır.
Eğer su pompasında sızıntı varsa maalesef devir daim pompası da değişmelidir çünkü ikinci triger değişimine dayanmayacak size daha önce taktırmadığınız devir daim yanında ekstra triger masrafı çıkaracaktır. Aracimin triger degisim zamani gelmis bulunmaktadir.
Yaptigim arastirmalar sonucunda triger sadece kayis halinde de satilmakta, icinde gergi bilyeleriyle beraber set halinde de satilabilmektedir. Ayni durum v kayis icin de gecerli.
Bu bakimda aslolan trigerin mi degismesi yoksa triger ile beraber gergi bilyelerinin de takim halinde degismesi mi? Bana dediler ki, arabanızın triger kayışını değiştirelim çünkü yıl dolmuş. Peki dedim bende, değiştirin.
Devir daim pompasını değiştirmediler. Sorduğumda gerek yok değiştirmedik dediler ve triger değişti. Motor içerisinde elde edilen bu zamanlar ile birlikte motordaki güç elde edilmiş olur.
Bu yüzden kontrollerinizi düzenli olarak servise yaptırmanızda fayda var. Evet, bazı durumlarda geçebilir. Daha önce triger kayışı hiç değişmemiş olan bir çok araca rastlanmaktadır. Eksantrik kam mili, trigerden almış olduğu hareket ile supapların açılıp kapanması sağlayarak motordaki emme-sıkıştırma-ateşleme-egzoz zamanlarının oluşmasını sağlamaktadır.
Ancak aracın o şekilde çalıştırılmaya zorlanması piston ve subapların birbirine çarpmasına ve yakıt sisteminin de zorlanma ile hasar görmesine neden olabilir. Kayışın kendisi görünüşte hiçbir özellik taşımıyor: Sadece dişleri olan bir lastik kayış. Bununla birlikte, krank mili (pistonları kontrol eden) ve. Asıl önemli olan konu triger kayışı.
Serviste triger kayışı ile birlikte devirdaim pompası değişiminin yapılmasının sağlıklı olacağı söyleniyor. Ama devirdaim pompası sağlam ve herhangi bir ses ya da sorunu yok.
Genel kanı hazır sökülmüşken değiştirmekte fayda var, bir daha iş olması. Bir triger kayışı (ingilizce adı ile timing belt – zamanlama kayışı ) içten yanmalı motorların zamanlamasını kontrol eden kauçuk bir kemerdir. Sogutma motoru ile birlikte işçiliği 2lira aldı benden usta ama sadece trigere ne kadar ister onu bilmiyorum.
Bunun nedeni araçtan araca değişen zaman kavramları olmasıdır. Hatta bundan başka otomobilinizi kullanış biçiminiz bile triger kayışınızın ömrünü büyük ölçüde etkiler. Ama çoğu otomobilde ortalama.
Böylece, pek çok kritik görevi yerine getiren kayışın önemini fark eder ve değişim zamanının ehemmiyetini daha iyi anlayabiliriz. Supaplar kapalı kalmazı gekekirken açık kalır. Açık supaplar ve pistonlar temas eder, ikisi birden zarar görür. Büyük bir gürültünün ardından zaten motor durur.
Eğer motor yağının zamanında ve doğru yağ tipi ile değiştirilir ise bu zaman daha da yukarı çekilebilir. Ama triger kayışı motor içerisinde yağ içerisinde çalışmaz ve çelik kadar mukavemetli. Bunun için aracınızın bayisi ile görüşerek değişim km?
Fakat piyasada bilinen markaların değişim kilometresi bin ila bin km arasında değişmektedir. Sormak istediklerim araç 63. DSG TDI aracım var. AĞIR BAKIM ile ilgili bir kaç sorum olacak, yardımlarınızı bekliyorum.
Bir hafta once megane sport tourer aracimin 70.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.