11 Eylül 2017 Pazartesi

Atak helikopteri motoru nerenin

Amerika bize motor vermedi dediği bu mu idi. Rolls-Royce ve Honeywell ortaklığı olan LHTEC firmasının hafif platformlar için geliştirdiği CTS8sınıfı bu motor dünyanın değişik askeri hava platformlarında kullanılmaktadır. T-1helikopteri çift LHTEC CTS800-motoru ile donatılacaktır.


CTS800-4N motoru FADEC (Tam Sayısal Motor Kontrol Sistemi) özelliği. Milli taaruz helikopteri ATAK göreve hazır - Duration: 12:02. Türkiye Gazetesi 157views.

Halihazırda Kara Kuvvetleri. T1ATAK Taarruz ve Taktik Keşif Helikopteri, iki pilotun da azami çevresel görüşe sahip olduğu tandem adı verilen ve pilotların önlü-arkalı oturduğu kokpit dizaynı, tekerlekli ana iniş takımları, üstün manevra kabiliyetine sahip beş palli ana rotor sistemi, iki palli yeni tasarım kuyruk rotor sistemi ve her biri 1. Milli Taarruz Helikopteri ATAK T-1oldukça büyük yankı uyandırdı.


Helikopterde yerli aviyonik ve silah sistemleri kullanılırken iki adet LHTEC-CTS8motoru kullanılıyor. ATAK Helikopteri haberleri ve güncel son dakika gelişmeleri için tıklayın!


ATAK Programı kapsamında, Türk Kara Kuvvetleri’ne 59’u kesin 32’si opsiyonel toplam adet, İçişleri Bakanlığı’na ise 24’ü kesin 3. Onu yapacak ham madde bizde yok,elektronik sistemler de onları üretecek malzeme de yazılım da. Sen de kendini dev aynasında görmekten,birşey yapıyoruz sanmaktan vazgeç daha patenti bize ait ampul yapamıyoruz.

Adam gibi eğitime,insana dair herşeye değer verip sıfırdan yapmaya başlamadıkça onun bunun kucağında olursun bunu da unutma. Atak helikopteri bizimmiş. Tasarım ve imalatı TAI tarafından gerçekleştirilen T6genel maksat helikopteri ilk uçuşunu T1ATAK ’ta da kullanılan LHTEC CTS800-4A motoru ile gerçekleştirecek.


Son Güncellenme: 11. Milli helikopteri ihraç etmek isteyen Ankara ise AH-1F Cobra helikopter filosunu yenilemek isteyen. T-1ATAK Taarruz ve Taktik Keşif Helikopteri Projesi ile bu alandaki kabiliyetlerini her geçen gün artıran Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A. TUSAŞ), Türk kara havacılığının ihtiyaçlarını karşılamak için çalışmalarına başarıyla devam ediyor.


Yerli helikopter motoru için imzalar atıldı. Helikopter motoru olduğu için şaft direk çıkıyor dişli kutusuna giriyor. Tank olayı da öylece duruyor. Adam füze yapıyor kodlarını vermiyor ve istemediği hiçbir şeyi vuramıyorsun biz yapalım diyoruz yapamıyoruz çünkü teknoloji de hammadde de onun.


Almanlar motor vermiyor. Uçak,jet gövdesi,motor vs yapacak hammadde bu ülkede. Türk Savunma Sanayii tarihinde tek kalemde yapılan en büyük iki ihracat. Pakistan’a ATAK İhracatı.


ATAK, iki palli yeni tasarım kuyruk rotor sistemi ve her biri 1. LHEC CTS800-4A turbo şaft.

ATAK FAZ-konfigürasyonundan ise ilk aşamada adet helikopteri teslim edilecek. ATAK motoru için, öncelik olarak bazı Avrupa ülkeleriyle görüşmeler yapılırken, Çin ile de temaslarda bulunuluyor. Lorenzana, Filipinler Hava Kuvvetleri’nin ABD yapımı helikopterlerin tedarikinden vazgeçmelerinin nedeninin Türk firmanın sunduğu.


Türk helikopteri ATAK yerli motorla uçacak Savunma Sanayi Müsteşarı Murad Bayar, Türk taarruz taktik keşif helikopteri ( ATAK ) projesi çerçevesinde, bu yıl sonuna doğru yeni motorla ilk uçuşların yapılmaya başlanacağını bildirdi. Birkaç yıl içinde T62 TEI tarafından kullanılacak motorla uçacak. Bu motor hem ATAK ’ta hem de Hürkuş uçağında yer.


Proje kapsamında üretilen ilk adet T700-TEI-701D motoru TGenel Maksat Helikopteri platformlarında kullanılmak üzere Türk Havacılık Uzay Sanayii’ne teslim edildi. ATAK helikopterlerinin tamamıyla yerlileştirilmesini sağlamaka.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.