2 Haziran 2020 Salı

Triger kayışı nedir

Motorda oluşan yanma sonucu dönen krank milini eksantrik miline bağlayarak döndüren ve sübapların açılma kapanma zamanlarını belirleyen motorun en kritik parçasıdır. Ayrıca otomobil modeline bağlı olarak motor soğutma sıvısını soğutma sistemi içerisinde döndüren devridaim pompasına da hareket verir.


Normalde bu parçanın ismi “Timing Belt” yani zamanlama kayışıdır. Bunun iki farklı şekilde soruluyor olmasının sebebi, triger kayışının ömrünün iki farklı şekilde belirleniyor olması.


Bu yazıda triger kayışı nedir, triger kayışı ne işe yarar ve triger kayışı nasıl çalışır gibi sorulara cevap vermeye çalıştık.

Ayrıca triger kayışı ne zaman değişmeli ve ömrü ne kadardır konusunda merak edilenlere değindik. Tamir süresinin uzun olmasının yanında ciddi masrafların da ortaya çıkması araç sahipleri için gerçekten büyük bir problem. Sente ayarında derecelik sapma motorun sorunlu çalışmasına neden olur. Daha büyük farklılıklar ise motorun çalışmasına engel olacağı gibi zarar görmesine de sebep olabilir.


Bu nedenle triger kayışı bakımları atlanmaması gereken ve orjinal ve sağlam yedek parça. Zaten, yetkili servisler standart bakımlar sırasında mutlaka triger kayışı kontrolü yapıyorlar.


Otomobillerin motor ünitesi kısmında ne kadar önem arz ettiğinden biraz bahsettik.

Ama siz de ara ara kontrolü kendiniz de yapabilirsiniz. Madem böyle bir öneri var tüm markalarda ve madem hayati bir önem taşıyor düşünmeden değiştirmek gerekir.


Bir sürü masraf,sıkıntı. Standart bir otomobil kullanıcısının bile sıklıkla duyduğu şekliyle triger kayışı, adını İngilizce " triger " yani tetikleme kelimesinden alır. Aslında doğru anlamı "timing" yani zamanlama kayışıdır. Birbirinden bağımsız olarak montajlanmış egzantrik mili ile krank milinin eş zamanlı olarak haraket etmesini sağlar.


Motorun sadece performansı açısından değil güvenliği söz konusu olduğunda da kritik bir rol üstlenen triger kayışı, zamanlama kayışı ya da eksantrik kayışı isimleri ile de biliniyor. MAKALELERE GERİ DÖN MAKALELERE GERİ DÖN İçten yanmalı araçların kalbi konumunda bulunan motorlarda hayati öneme sahip bazı parçalar var. Bu parçalardan birisi de “zamanlama kayışı ”, “eksantrik mili kayışı ” gibi isimlerle de anılan triger kayışı.


Bu sebeple triger kayışı nedir ve ne işe yarar bilmek gerekiyor. Zamanlama kayışı olarak da bilinen bu parça, motorun güvenli bir şekilde çalışmasını sağlamak için eksantrik miliyle krank milinin hareketlerini senkronize ediyor. Eksantrik mili ve krank mili dişlilerinin öncelikli olarak belirli bir hizaya getirilmesi gerekmektedir. Ardından, triger kayışı, bu millerin üzerinde yer alan çentiklere takılmaktadır.


Aracım model corolla gli 130. Yani baktığınız zaman sadece dişlileri vardır ancak krank milinin eksantirik bir biçimde dönmesini sağlayarak araçta hayati.

Ancak bu hafta değiştireceğim. Genellikle kat edilen mesafe üzerinden hesaplanan değişim aralığı 60.


Trafikteyken triger kayışı koparsa sakince arabayı en sağa ya da uygun bir yere çekip park etmelisiniz. Piston ve sübap birbiriyle eşzamanlı olarak çalışmak zorundadır. Eğer pistonlar ve sübaplar eşzamanlı çalışmazsa, sübaplar direkt pistonların üstüne gider, bu da motora ağır hasar verir.


Kayış gergisi nedir ne işe yarar. Bundan dolayı triger seti değiştirilirken bu tarz konulara mutlaka dikkat edilmelidir.


Tiger kayışı nedir ? Sadece dişleri olan bir kemer görünümünde olan triger kayışı görünümün aksine çok önemli bir görevi üstlenmektedir. Triger kelimesi aslında bizim ülkemizde bu şekilde telaffuz ediliyor. Diğer ülkelerde “Trigger” yani tetik kelimesiyle bağdaştırırlar.


Ne zaman değişmelidir? Triger sisteminde ana parça bulunmakta olup bunlar devirdaim pompası, gergi bilyası ve triger kayışı olarak sıralanabilir.


Triger kayışı, tahrik kayışının arkasında, motor bölümünde bulunan bir kauçuk kayıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.