23 Ağustos 2019 Cuma

Marka genişlemesi örnekleri

Yeni kategori fırsatlarını değerlendirmek için uygulanılır. Markanın genişlediği yeni kategori, markanın mevcut kategorileriyle ilgili ya da ilgisiz olabilir.


Markanın bilindik olması genişlemede işleri daha da kolaylaştırır. Mevcut ve güçlü bir markanın tüketiciler üzerinde oluşturduğu olumlu imajı kullanarak yeni ürünlerin piyasaya sunulması olan marka genişlemesi.


Marka genişlemesi örnekleri

Yeni bir ürünün kabul edilmesini sağlamakta ilk adım farkındalığı geliştirmektir. Bu oldukça maliyetlidir, bilinen bir marka ismini yeni üründe kullanmak ise bunu otomatik olarak sağlar, marka genişleme ile markanın çok sayıda ürün sınıfı ile ilgili olması yeni bir.


Marka genişlemesi örnekleri

MARKA GENİŞLEMESİ Bir tanıma göre, mevcut ve güçlü bir markanın tüketiciler üzerinde oluşturduğu olumlu imajı kullanarak yeni ürünlerin (farklı bir sektörde) piyasaya sunulmasına marka genişlemesi denir. Tersinden yapılan bir başka tanıma göreyse, yeni bir ürünün eski marka adıyla tüketiciye sunulmasıdır. Al Ries diyor ki: “Bir markayı ne kadar genişletirseniz, o kadar zayıflar.


Katılmamak elde değil. Doğru değil” desen taşa tutarlar adamı. Markamız bizim en değerli varlığımız, daha fazla para kazanacağız diye.


Dünya, yeni stratejiler oluşturmak için analiz edilebilir durumlarla doludur. Mesela Donald Trump, marka genişleme başarısı ve başarısızlığına mükemmel bir örnektir.


Coca-Cola, kırmızı renkli fıçıları için benzersiz bir şekli kullandığından marka kimliği stratejilerine sahipti. MARKA genişlemesi (brand extention) bir firmanın var olan markasıyla yeni ürün piyasaya çıkarmasıdır.


Geleneksel bilançolar, şirketin sadece somut kaynaklarını ve varlıkları gösterir. Marka Kimliği Örnekleri Coca-Cola. Ve Fortune 500’ün listesinde bu oran %olarak.


Büyükler pek çok noktada avantajlılar ve bu avantajlarını kullanarak daha çok avantaj elde ediyor ve daha da büyüyorlar ve sonra bu avantajı kullanarak… Geçtiğimiz günlerde bir müşteri adayında, iki markanın birleşmesine ilişkin çözülmesi gereken bir. Bir nevi kategori genişlemesi de diyebiliriz. Fakat markanın bilindik olması. Daha basit bir dille, tüketicinin hafızasında markanın rakiplerine kıyasla yer bulmasıdır.


Böyle olunca da marka kendince bir orta yol bularak bu ülkedeki ismini Dannon yaptı. Böylece markaların sınıflandırılmasına dair ana başlıktan ikincisini değerlendirmiş olduk. Bir sonraki makalede ise markaların sınıflandırılması konusunun ikinci ana başlığını.


Marka genişlemesi örnekleri

Günümüzde bir markanın zirvede kalabilmesi için içerik pazarlaması stratejilerinde oldukça başarılı olması gerekiyor. Gelin, bunu kanıtlar nitelikte olan ve Ceros. Bütün bu düşünce ve hisler, genellikle reklam mecraları kullanılarak tüketicilere verilmektedir. Yeni bir marka eski bir marka ile birleştirilirse bunun adı da alt.


Goodjob marka isimlendirme, yeni marka yaratma, marka kimliği ve marka yönetim danışmanlığı gibi hizmetler verir. Lamborghini’nin marka genişlemesi örneği olarak karşımıza çıkan akıllı telefon Alpha One, en az otomobilleri kadar şık ve dudak uçuklatıcı fiyatlarda. Her birey işletmesinde olduğu gibi siz de ilk olarak (özellikle danışmanlık veya kişisel yeteneğe dayanan bireysel marka yaratıyorsanız) işe kendi adınızdan başlamalısınız.


Kulağa hoş gelen bir isim, soyad veya her ikisinin kombinasyonuna sahipseniz markanıza hemen bu şekilde isim. Hep bahsedilir, marka konumlandırması yaparsanız marka bilinirliğiniz ve kârlılığınız artar diye.


Tamam o zaman hemen marka konumlandırması yapalım dediğinizde ise bu kavramı gerçekten biliyor musunuz ya da gerek var mı sorularına çok iyi cevap vermek gerekmektedir. O zaman gelin en başından başlayarak marka konumlandırması nedir sorusuna cevap verirken marka. O günden sonra şirket bugün hala devam eden uluslararasılaşmaya başladı.


HM online alışverişe başladı ve ilk çevrim içi pazar İsveç oldu. ABD’de ilk mağazasını New York’da açtı. Avrupa’da devam etti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.