8 Ağustos 2018 Çarşamba

Kaynaştırma öğrencisinin hakları

Oğlumun yasal hakları nedir? Bu çocukların farklı yönlerine uygun olarak farklı hassasiyetler göstermek gerekiyor.


Okul öncesi sınıflarda öğrenciye kaynaştırma öğrencisi olacak şekilde sınıf sayısı planlanmalıdır. Sınıfında kaynaştırma öğrencisi bulunan öğretmen öğrencisinin davranış ve öğretmen sorunları için özel eğitim danışmanına başvurur. Oysa sınıfta kaynaştırma öğrencisinin yanında devamlı bir yetişkin olduğunda, sınıftaki diğer öğrenciler.


Kaynaştırma öğrencisinin ön sıralarda ve öğretmene yakın oturması sağlanabilir.

Rehberlik ve araştırma Merkezleri, okul yönetimleri,öğretmenler ve aileler üzerine düşeni yaparak eğitimin kalitesinin artmasına yardımcı olmalıdır. Bu konuda toplumun bütün.


Bu araştırmada, Eskişehir ilinde devlete ait ilköğretim okullarında öğrenim görmekte olan ve ‘Hafif düzeyde zihinsel yetersizlik’ tanısı konulmuş kaynaştırma öğrencisinin bulunduğu sınıfl arda öğrencilerin derse katılım ve problem davranışları incelenmiştir. Araştırmada gözlem yöntemi kullanılmış ve farklı sınıfta öğrenim gören 54. Davranış Değiştirme Programı hazırlayıp uygulayarak bu sorunlarla etkili bir.


Tüm hakları saklıdır. Kitap, çoğaltma araçları, optik araçlar vb. Araştırmacı : Çiğdem VAROL Grafik Düzenleme : Hüseyin MUTLUCAN Kapak : H�.

Sınav yaparken, kaynaştırma öğrencisinin BEP’inin (bireyselleştirilmiş eğitim programı) göz önünde bulundurulması ve bireysel özelliklere dikkat edilmesi gerekmektedir. Ayrıca, arkadaşları sınav olduklarında, kaynaştırma öğrencisinin de sınav yapılmasının (yapabileceği sorular sorulmalı) sosyalleşmesine katkı sağlayacağı düşünülmektedir ve sınav.


Bu yardım türünde özel eğitim öğretmeni sınıf öğretmenini grup ya da bireysel ders anlatırken izleyerek uygun destek eğitimini verebilir. Otizmli çocukların kaynaştırma hakları, yasalarla belirlenmiştir.


Ancak gerek biz aileler, gerekse uygulayıcılar yasal bilgilere yeterince vakıf değiller ve uygulamada bazı keyfiyetler söz konusudur. Uyarlamalar, adil olmalıdır: Yapılan uyarlamaların, kaynaştırma öğrencisine adil olmayan ayrıcalıklar sağlaması önlenmelidir.


Bunun için de, yapılan uyarlamalara karşın, kaynaştırma öğrencisinin en az diğer öğrenciler kadar zaman ve çaba harcaması sağlanmalıdır. Ama biz dayanamıyoruz, yapamıyoruz diyerek okuldan atma çabasındalar.


En sonunda da böyle bir olayla karşılaştık. Böyle çocukların okulda okuma hakları yok gibi davranıyor. Mahkemeye tabii ki başvurduk. Süreci izleyeceğiz. Ben izleyince çok kötü oldum. Gezici özel eğitim öğretmeni ise, bir okuldan diğerine giderek öğrencilere destek özel eğitim hizmeti verir. Danışma süresince kaynaştırma öğrencisinin sorunu irdelenir, nedenleri araştırılır ve.


Birebir eğitim yapılabileceği gibi, gerektiğinde eğitim performansı bakımından aynı seviyede olan öğrencilerle grup eğitimi yapılabilir. Ancak, kaynaştırma öğrencisinin sahip olduğu bir takım özellikler katılımını sınırlıyorsa, çocuğa normal akranlarından birinin yardım sağlaması, çocuğun rolünün değiştirilerek kolaylaştırılması, uygulamaya yönelik bir takım uyarlamalar yapılması gibi ek tedbirler alınarak kaynaştırma öğrencisinin katılımının sağlanması önemlidir.

Türkiye’de uygulanan kaynaştırma eğitiminin adı altında birlikte eğitim uygulanmaktadır. Bu da en çok sınırlandırıcı eğitim ortamıdır. Gamze öğretmen ara tatilde kaynaştırma öğrencisinin eğitimini aksatmıyor - Haber Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları haber kaynaklarına aittir, haberleri. Genel eğitim sınıflarında tüm öğrenciler birbirleriyle oynama, öğrenme, eğitim ve sosyal etkinliklere katılma imkânına sahip olmalıdır.


Okula yeni başlayan kaynaştırma öğrencisinin ortama kendini yabancı hissetmemesi için bir velisi ona refakat etmelidir. Bunun dışında velisi olmadan sonraki günler sıklıkla ziyaret edeceği tuvalet, koridorlar, bahçe gibi çeşitli alanlar ona tanıtılarak rahat hissetmesi sağlanmalıdır. Böylece ailesi yanında olmadan bir birey olmanın ilk adımını atacak otizmli çocuk.


Merkezî sınavla öğrenci almayan genel, mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarına yönlendirme kararı alınan kaynaştırma öğrencisinin, ilgili birimlerle yapılacak iş birliği çerçevesinde ikamet adresine göre yakın yatılı okulların olanakları da değerlendirilerek yatılı okulların pansiyonlarına Bakanlıkça sınavsız yerleştirilirler. Normal gelişim gösteren öğrenciler sınıflarında kaynaştırma öğrencisinin bulunmasından endişe duyabilir veya onun hakkında yanlış düşüncelere sahip olabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.