Gerek anne-babalar gerekse öğretmenler bu bozukluğun teşhisinde en önemli faktörler. Dikkat eksikliği -hiperaktivite bozukluğu son zamanların en popüler hastalığı. Ancak önemli olan teşhisi koymaktan çok kesin olarak nedeni bilinmeyen bu bozukluğu nasıl ele almak gerektiğidir.
Daha önce işlenen konuları sık sık tekrar edin. Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) olan Öğrencilerin Yönlendirilmesi.
Sıkıldıklarında verdikleri yanıtlar, hareketler, aileleri nerede ise çileden çıkartır. Bu nedenle ödev yaptıran ebeveyn ile çocuk arasında sorunlar yaşanır. Girdikleri çok sayıda.
Sık sık kalkar, ara verirler. Aileleri ile yaptıkları ödevler saatlerce sü. Bir sonraki makalemizde bu konuyu daha detaylı işleyeceğiz. DEHB "Hiperaktivite-Dürtüselliğin önde geldiği tip".
Pratisyen hekiminiz çocuğunuzu DEHB teşhisi için bir pediatriste, bir psikoloğa ya da bir çocuk psikiyatrına yönlendirebilir.
Bu iki farklı tanımdan şu sonucu çıkarabiliriz: Dikkat dağınıklığı problemi olan bir kişi aynı dikkat testine, günün farklı saatlerinde girmiş olsa çok farklı sonuçlar alabilir. Bu sorunu olan öğrencilerin eğitimi, özel eğitim ilke, yöntem ve tekniklerine göre yapılmalıdır. Aklı kolay karışır.
Bir yere odaklanmakta ve dikkatini devam ettirmekte zorlanır. Aralıklı performans gösterir, ödevini gün yaparken 2. Organize olamaz, eşyalarını bulamaz. DEHB ‘li çocuklar okul ortamında aile ortamından daha fazla sorun yaşarlar.
Genellikle bu çocuklar okul yıllarında tespit edilir. Okula başladıkları ilk dersten itibaren dersi dinlemede ve programı takip etmede zorlanan bu çocuklar öğretmenin hemen dikkatini çekerler. DEHB ‘ li çocuklar kurallara uymakta zorluk yaşarlar.
Erişkin dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan kişilerde öfke patlamaları olmaktadır ve bu çok sık gördüğümüz bir durumdur. Hatta bu durum hastaların bize başvurmalarının en sık nedenlerinden birisidir.
Kişide ani ve birden çıkışlar görebiliyoruz. Tahammül güçleri ise zamanla çok azalmaktadır. Bir hastamız sırf bankada beklememek için az müşterisi. Yaramaz Mı, Hiperaktif Mi?
Bir öğrencinin ders çalışırken,ders dinlerken, test çözerken veya sınav olurken dikkat sorunu yaşaması için ortada bir sağlık probleminin olmasına gerek yok.
Olumsuzluk genellikle sınıfta tolere edilmez ve öğrenciler birbirlerine destek olmaları için teşvik edilir. Ama birçok çocuk dövüş. Gerçekten de bu çocukların notları kötü olmuyor, bir öğrencinin notları kötü ise dikkat eksikliği dışındaki başka tanılar gözden geçirilmelidir.
Sabırsızdırlar, kolay uyarılabilirler, çabuk kızar, hareketlenir ve kolay incinirler. Yetişkin dönemde de yakınmalar hafifleyerek ve şekil değiştirerek devam eder. WISC-R Testi Sayı Dizisi alt testi süreli belleği ve unutkanlığı en iyi ölçen testlerden birisidir.
Bu öğrencilerin önemli bir bölümünün Sayı Dizisi alt. Arkadaşlar terapiizmir. Sınıfınızda dikkat sorunları yaşayan öğrencileriniz olduğunda herhangi bir tan.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.