10 Ağustos 2018 Cuma

Batum nerede

Bu sebeple her iki konuya da değineceğim. Batum ’a Giriş Şartları Nelerdir ? Bu özerk bölge kumar ve seks ile yoğrulmuş durumda. Berbat alt yapısı, yollarının hala Sovyet döneminden kalmış olması ve fakir Gürcüler rağmen burası Türkiye’den gelen turistler için bir mabet gibi bir şey. Hatta araba ile gidecekseniz bir Karadeniz turu bile düşünebilirsiniz.


Bu yüzden şehirde birçok kişinin istek ve beklentilerine göre otel, hostel ve konuk evleri bulunmaktadır. Nehri’nin uzunluğunu bazı kaynaklar 37 bazıları ise 4kilometre olarak vermekteler. ACARA Özerk Cumhuriyeti’nin başkentidir. Gürcistan’ın en büyük ikinci şehridir.


Adamlar mafya gibi kendilerinin diskosuna zorla götürüp yanına iki kadın. Karadeniz sahil şeridi, dağlık bölgelerle karşılaştırıldığında daha nemlidir. Bu bölümlere geçince bende heyecanlanıyorum. Yeni kültürleri başkalarına aktarmak, elimden geldiğince bilgilendirmek, yardımcı olmak ve aynı heyecanı sizlere de yaşatmak için daha da çabalıyorum.


Elde baya video var da iş güç derken anca çıkartabildik ortaya bir şeyler. Tiflis gezimizden sonra buyrunuz. Burada gece hayatı oldukça mükemmel bir şekilde geçiyor.


Gezip dolaşacağınız harika mekanlar da burada mevcut. Burası geleneksel Gürcü yemekleri restoranı. Gürcü mutfağından birçok lezzeti deneyebilirsiniz. Zengin bir menüsü var.


Batum nerede

Güveç yemekleri ön planda. Biz sipariş etmedik ama diğer masalardan siparişleri gördüğümüz kadarıyla doyurucu ve lezzetli görünüyordu. Biz burada zhizhik galnashi ve haçapuri megruli denedik.


GEL bir indirim yaptılar. Hadi hemen tıklayın! Tavsiyem tabi ki merkezi konumda bulunan yerler olacaktır. Zaten şehri yürüyerek gezebilirsiniz. Taksiye binerseniz de mutlaka pazarlık yapın. Konu başlığı değil ama siz siz olun yerel bir firmadan araç kiralamayın. Gelelim nerede kalalım sorusuna. Wadim’s Home adlı hem hostel hem cafe tarzı bir. BATUM ’ DA KONAKLAMA: BATUM ’ DA NEREDE KALINIR?


Hatta yerel halkın severek tükettiği Harço isimli pirinç çorbasının içerisine bile lezzetini artırması için et konuluyor. Seyahat ettiğiniz destinasyonlarda yerel mutfağa özgü lezzetlerin tadına.


Batum nerede

Haçapuri, Harço, Seperavi, Phkhali, Khinkali gibi adından hiçbir şey anlamadığımız için tadından pek emin olamayacağınız lezzetlere sahip olan Gürcü Mutfağı, bana sorarsanız sizi fazlasıyla şaşırtmaya aday. Hepsini ve daha fazlasını aşağıda anlattım. Kış aylarında biraz daha uygun olan konaklama fiyatları yaz sezonu ile belli bir oranda artıyor. Artvin ilinin Hopa ilçesi ile sınır komşusudur.


Bu sayede dakikalık bir mesafe ile size başka bir ülke, başka bir kültürü tanıma fırsatı sunuyor. Sarp sınır kapısından iki şekilde geçiş yapabilirsiniz. En Leziz Mekan 1) Maspindzelo. Bu mekana geldiğinizde, Kafkas yemeklerini leziz şekilde görebilirsiniz.


Batum nerede

Mantı ve pidenin Kafkas mutfağındaki versiyonları ise sizi iştaha getirebilir. Piazza Boutique Hotel, adından anlaşılacağı üzere Piazza adlı meydanda bulunuyor. Yani şehirdeki en merkezi otellerden biri.


Bu otelden şehirde dilediğiniz hemen hemen her yere yürüyerek rahatlıkla ulaşabilirsiniz. Adeta her yerde Türkler vardır. Georgia Neresi, Hangi Ülke, Türkçesi, İngilizcesi Ne Demek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.