Maalesef çok az şirket bu gerçeğin farkındadır. Aslında, önde gelen Amerikan şirketlerinin logolarını Eyfel Kulesi ve Vatikan’daki tarihi kilise gibi dünyanın dört bir yanındaki en önemli yapıların maddi. Geleneksel bilançolar, şirketin sadece somut kaynaklarını ve varlıkları gösterir. Marka stratejisi, bir şirket hakkında belirli bir duygu veya fikir olan marka değerinin oluşturulmasına yardımcı olmak için kullanılabilir.
Bu, satın alma kararlarını yönlendiren bir duygudur. Her türlü şirket, yeni müşteriler kazanmaya ve satışlar oluşturmaya yardımcı olmak için marka.
Marka stratejisi, markanın kitlenin gözündeki değerini arttırmak güven ve kalite algısını yükseltmek için yapılan reklam, içerik, paylaşım, slogan, logo çalışmalarıdır. Bugün sağlam adımlarla ilerleyen birçok marka reklamlarını ve dijital pazarlama stratejilerini oluştururken, satışlarını arttırmaya yönelik çalışmalar yapmak yerine markasına yatırım yapar.
Bir kişisel ya da ticari marka oluşturmayı düşünüyorsanız, marka oluşturmanın çok fazla zaman ve kaynak aldığını bilmek sizin için önemlidir. Takip eden bölümde, müşteri kazanmak için etkili marka stratejisi ve marka oluşturmayı tanımlayacağız ve farklı marka türlerine ve başarılı bir marka yaratma adımlarına bakacağız. Marka Stratejisi Nedir Stratejinin marka perspektifinde yorumlanmasıdır.
Diğer bir deyişle, markanın uzun vadede hedeflediği pazarda konumlandırılmak üzere kimlik, hikaye ve diğer argümanlarını tanımlı kitlesine sunma tasarımıdır. Bir marka stratejisi geliştirmek, pazarlama planı sürecindeki en zor adımlardan birisidir.
Birçok işletme için en büyük zorluğa neden olan unsurların başında gelen marka stratejisi, şirket kimliğini oluştururken hayati bir adım olarak önümüze çıkmaktadır. Markalar, ürünlerinin satışı ile sosyal sorunların çözümüne yönelik katkıda bulunarak, hem marka prestijini güçlendirirler hem de tüketicilerin marka sadakatini sağlarlar.
Zaman zaman marka isminin prestijinin kaybolmasına sebep olabilir. Bazen bu strateji için harcanan parayı dahi karşılayamayacak kazançlar söz konusu olabilir. Bazen de bu strateji olumlu sonuçlar doğurabilir. Hat genişlemesi stratejisi sayesinde bir ürünün ömür süresi uzatılabilir.
Marka yönetiminde öncelikle ele alınan karar alanı, uygun bir marka stratejisi ile bu stratejiyi destekleyecek bir marka adının belirlenmesidir. Marka Adının Belirlenmesi Marka adı, markanın sunduğu vaatleri aktaran ifade tarzı ya da anlatım biçimi olarak tanımlanabilmektedir. Başarılı bir marka stratejisi geliştirmek için kullanabileceğiniz en iyi marka yönetimi araçları.
CRETSİZ marka anket şablonları ve ipuçları alın. Jean ve hazır giyim markası Mavi, yeni global marka stratejisi All Blue’yu İstanbul, New York, Berlin ve Vancouver’da tanıtıyor. Bir diğer tanımla, firmaların tüketicilere aktarmayı. Bu konseptte tüm bilinen markalar içinde muhtemelen global marka unvanını en çok hak eden marka olan Coca Cola, kültürel ve lokal değerlerin altını çizen pazarlama iletişimi stratejilerini yürürlüğe koymuştur.
Değişim Coca Cola’nın Atlanta’daki merkezinde hareket geçmiş ve birçok kritik görev için kadrolarda değişikliklere gidilmiştir (Köseoğlu vd. :420). Adem babama ve Havva anneme ulaştım. Zira tarihin ilk markaları onlar olsa gerek.
Gerçi hayatın başlangıcını “0” kabul edersek ve ondan önce de Hz. Adem’i elma yemeye ikna ettiğini düşünürsek, ilk pazarlama faaliyetlerinin hayatın. Markanızı oluşturmanız gerekiyor.
Marka genişlemesinin birçok avantajı bulunmaktadır. Adını, sembolünü ve ayrıca sloganı inceleyin. Yazı biçimleri, logo tasarımı ve iletilen mesajların da dikkate alınması gerekecek.
Her unsurun aynı mesajın verilmesine yönelik olduğundan. Marka mimarisi oluşturma yaklaşımı çok eskilere dayansa da bir iş terimi olmasından dolayı yeni bir kavram olarak düşünülür.
Yalnız onların teorileştirdiği marka mimarisi modellerinin isimlendirme açısından karmaşık ve eklektik olduğunu.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.