Tıpkı bireylerde olduğu gibi, bir kurumun hedef kitlesiyle iletişime geçebilmesi, onların dikkatini çekebilmesi için sonsuz büyük önem taşır. Bu aynı zamanda, bir şirketin paydaş olarak kabul edilebilecek herkese karşı yürütülmesini de içerir. Bunlar arasında çalışanlara adil.
Bu akademisyenler var olan ile var olması arzulanan kimlik arasındaki farkın iletişim, sembolizm ve davranıştan oluşan kurumsal kimlik karmasının üst yönetim tarafından düzenlenmesi ile. Bir firmanın kendisini, hedef kitlesine tanıtmak amacı ile hem firma içi hem de firma dışında tanımlamış olduğu ögelerin tamamı ile kurumsal kimlik meydana gelir.
Bu unsurlar arasında firmada çalışanların davranışları, iletişim, firmanın misyon ve vizyonu yer alır. Her marka, kendi ihtiyaçları doğrultusunda kriterlerini çoğaltabilir. Ayrıca önem arz eden diğer bir konu ise, kurumun ihtiyaçlarını doğru bir şekilde belirlemesi ve kariyerinin her alanında kurumsal kimliğinin bütünlüğünü korumasıdır.
Aksi taktirde tüketicinin zihninde marka hakkında net bir fikir. Her markayı bir birey olarak düşündüğümüz zaman sadece üzerine giyeceği kıyafetleri tasarlamayız.
Aynı zamanda ona kişilik. Artık en küçük firmaların bile bir internet websitesi, bir logosu, tabelası, broşürü olduğunu biliyoruz.
Bu sayılan parçaların her birinin ek bir avantajı vardır ve asla küçümsenemez. Bu eylem planı doğrultusunda geçilecek olan aşamalar belirlenmeli ve hepsi plan çerçevesinde hatasızca geçilmelidir. Bu plan aşamasını da etkileyecek olan önemli bir.
KURUMSAL KİMLİK NEDİR ? Markanın tüm pazarlama imajını oluşturan, şirket içinde çalışan kişilerin kurum içi güvenini veya güvensizliğini belirleyen, hedef kitlesindeki bayi, distribütör veya son kullanıcı "müşterileri" ne karşı duruşunu belirleyen tasarım ve duruşunun tamamıdır. Ufak dokunuşlar ve ayrıntılar dışında çok fazla değişiklik yapmak hem zahmetli hem de geriye saran bir süreç olacaktır.
Yeniden hazırlanan kurumsal kimlik firmayı yeni bir kurum. Müşterilerin ilk gördükleri şey, firmanın vizyonudur. Eğer mevcut ve potansiyel müşterileriniz.
Bu ifade belli sınırları çizilmiş ve genellikle değişmez bir ifadedir. Ne kadar ücretle tasarlanıyor ve fiyatlar değişken midir? Günümüzde pek çok ajans açıldığını biliyoruz.
Nitekim herkes logo tasarımı yapmaya kalkıştığı gibi sektörde bu noktaya da uzanmak isteyen kişiler bir hayli çok. Elbette kimileri deneyimli. Fakat deneyimi sadece tasarımdan ibaret algılayanların bu sektörde olması.
Bu element kodlarını doğru yerleştirmek ve ilerletmek önemlidir. Son dönemlerde marka değeri oluşturmanın hem büyük organizasyonel yapılar hem de kobiler için sağladığı ekonomik kazanca kurumsal kimlik nedir sorusunun yanıtını aramaya yöneltti.
Dijiton olarak, biraz daha somut bir hale getirerek. Kurum kendini ifade etme şekli.
Bir firma veya işletmeler için kurumsal kimlik satış, pazarlamadan tutunda firma giysileri veya eşyaları hatta müşteriler için hazırlanan karşılamalara kadar, firma logosundan iç mekan renklerine kadar uzanan bir yolculuk bir süreçtir kurumsal kimlik oluşturmak. Bunun dışında etkili ve akılda kalıcı şekilde tasarlanmış olan kurumsal kimlikler firmalar tarafından da özümsendiği için, müşteriler nezdinde.
Bu kodun markanızın her bir detayında bulunması çok önemlidir… Markanın sunduğu ürün veya hizmete yönelik hedef kitlesini de ele alarak logosu ve fontuyla birlikte bir bütünlük gösteriyor olması. Bir kurumsal kimlik ile bir marka kimliği arasındaki ince farklar vardır. Genel olarak, bir marka kimliği belgesi, şirket hedefleri, değerleri, kültürü, iletişim tarzı, tonu vb.
Bu kimlik kurumun vizyonundan, misyonuna kadar özet bilgileri içermekle birlikte hitap etmeye çalıştığı kitleye kendini lanse. Bu kılavuz kurumsal kimliğinizi oluşturan öğelerin nasıl kullanacağına ilişkin yönergeleri içeren bir rehberdir. Tüm işletmelerin ihtiyacı olduğu kurumsal kimlik tasarımı nedir ? Gerçekten işletmelere ne gibi fayda sağlamaktadır?
Logo tasarımından tutun, kartvizit tasarımına ve bir çok materyallerinin tasarımıyla sonuçlanan bir süreçtir. Sadece logo tasarımıyla, marka olamayacağınız. Tasarımı, rengi, kurumu yansıtması ile sade, kolay anlaşılır, hatırlanması kolay, başka amblem ve diğer firmaların logoları ile karıştırılmaması gerek.
Kısa ve net bir şekilde kurumun yaptığı işe.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.