25 Eylül 2017 Pazartesi

Lisede staj yeri bulamazsak ne olur

Lisede staj yeri bulamazsak ne olur

Bu süre içerisinde staj yeri bulamaz ve işe başlamazsan Atölye dersinden direk kalırsın dediler. Ben de aradım ama bulamadım. Sınıfta kalacaktım. Sonra bir arkadaşım bana okulda çalıştığını söyledi.


Normalde bir yerde çalıştığ�. Lisede staj çoğunlukla yaz zamanında yapılmaktadır. Staj programları ve 12. Meslek lisesi, sağlık meslek lisesi, imam-hatip lisesi öğrencileri ile beraber bir mesleğe yönelik eğitim yapan liselerde yıl başında staj yapılacak olan kurumlar ve kuruluşlar belirlenir.


Lisede staj yeri bulamazsak ne olur

Güncellemeler: Takip Et. Lise son sınıf grafik tasarım öğrencisiyim staj y. Birçok kişi staj gemisi bulmanın zor olduğunu söylüyor. Peki staj yapmaya gemi bulamazsak ne olur ? Ama meslek lisesinden mezun olan bir kişi için KPSS başvuru kılavuzuna bakıldığında birçok istihdam yeri, daha fazla eleman sayısıyla beraber işe girme olanakları da yükselmiş oluyor. Keşke eşek gibi çalıştırsalardı da işi öğrenseydim.


Hayatta yapacağınız en büyük hata staj döneminde işten kaçmak olur ama kendinizi de adamlara ezdirmeyin ki yeri geldiğinde onlarda sizin sözünüzü dinlesinler fikirlerinize önem versinler. Bizlere o zaman ucrette verdiler ama ssk yapmadilar. SSKnosunu nasıl alabiliriz. Bu konuda ne yapabilirim.


Simdiden tesekkur ederim. Eğer staj yeri arıyorsanız hemen annenize babanıza, dayınıza halanıza haber salın. Sizin tanımadığınız ama iyi firmalarda çalışan birileri mutlaka vardır.


En büyük firmalarda bile stajer alınırken torpil bulmak her zaman işe yarar. Bu yüzden ailenize ve tanıdıklarınıza heber salın. Ayrıca bu işi son güne.


Lisede staj yeri bulamazsak ne olur

Yaz ayları demek staj fırsatları demek! Onun için gideceğin yerin mevkisini, kalacağın yeri önceden hesaplayıp öyle başvurman daha mantıklı olacaktır. Her gün yollarda 4-saatinin geçmesini ne sen ne çalışacağın yer ister. Sen bunu kabul etsen bile verimin sıfıra yakın olacaktır.


Aarkadaslar staj yerımı degıstırmek ıstıorum. Arkadaşım asansörcüye gitmişti (elek. elektro. okudum). Adam sürekli dışardaydı hiç hocaya denk gelmedi. Diğer tarafta ben çok sahaya çıkmama rağmen hoca sürekli iş yerindeyken denk geldi.


Daha öncesinde aynı yerde staj yapan veya bir şekilde iş yeri ile temasa geçmiş olan kişilerden de mümkünse bilgi alınması iyi olur. Atölye stajı için takım tezgahı (torna, freze, matkap, cnr vs) bulunan ve talaşlı imalat yapan, ayrıca mühendis çalıştıran bir yer olması ön koşuldur. Bundan yıl önce naylon staj yapmaya kalktım. Yeri ayarladım naylon staj defteri örneklerinden de defteri hazırladım güzelce teslim ettim.


Hoca bir anladı, bitiyordum neredeyse. Zor ikna ettim ve tekrar staj yaptım. Evrakta sahtecilikten hapis cezası bile yatabilirsiniz. Girmeyin hiç bu işlere.


Eski staj yerini gösteren belge yırtılıp yerine sadece staj yeri farklı olan bir kağıdın koyulmasının hiçbir zararı olmaz diye düşünüyorum. Bazı üniversite hocaları maalesef staj yeri değişimi yapmazlar. Sırf sizinle uğraşmamak için yaparlar bunu.


O yüzden telefon ile arayıp durumu söylemek yerine bizzat elinizde onaylı belgenizle odasına kadar gidin ve yüz yüze. CV örneklerini bulabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.